Grammatik, Grammatik, warum hast Du mich verlassen? (Teil 1)

Ich bin ja wirklich kein Grammatikexperte, aber bei Meldungen wie heute auf Yahoo ‘Muslimbrüder plant Dialog mit Ägyptens Regierung’ stellen sich einem ja wirklich die Zehnägel auf.
Ein paar ebenso falsche Alternativen wären vielleicht:

  • Muslimbrüders plant/planen Dialog mit Ägyptens Regierung
  • Muslimbrüdern plant/planen Dialog mit Ägyptens Regierung
  • Müslimbruder plant Dialog mit Ägyptens Regierung

Schönen Gruß an den Schreiber bzw. den nicht vorhandenen Lektor, vielleicht nochmal Singular/Plural in Bezug auf Subjekt und Verb von einem Grundschüler erklären lassen.

About mysenf

I'm almost 50 years old, male, was born and raised in Germany, have a wife and children, make a living in IT, and the rest will follow.
This entry was posted in The world. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s